Spill

Disse spillene behøver .NET 2-rammeverket for å kunne kjøres. Du kan laste det ned her. Ellers kan du også laste ned en gratis IDE her, dersom du har behov for å kompilere kildekoden.

 

Spill: Kommentar: Størrelse:
GuessGame Et simpelt konsollspill der en skal gjette et tall mellom 1 og 50 på 9, 6 eller 3 forsøk (kan konfigureres). 54 kiB
Millionaire Konsollspill lik "Vil du bli millionær"-spørreleken. Spørsmålsdatabasen er av XML-format, og har dessverre nokså få spørsmål implementert for øyeblikket. 80 kiB
Bejeweled Dette spillet emulerer funskjonaliteten til det populære flash-spillet Bejeweled (også kalt Diamond Mine). Det har støtte for valgfritt spillområdestørrelse, kan lagre og åpne tidligere spilte spill, og har innlemmet en hintfunksjon som også teller antall gyldige trekk. Rent programmeringsmessig vil spillet vise deg hvordan en serialiserer (å gjøre klasser i stand til å omdanne informasjonen som er lagret i dem til et annet format, og tilbake igjen) via ISerializable og standardmetoden, bruke GDI+ til å tegne elementer, utføre alpha-blending (gjøre bilder gjennomsiktige) og utføre gamma-korreksjon. Den vil òg vise hvordan en lagrer og åpner applikasjonsinnstillinger, bruker PlaySound-APIet til å spille en lyd lagret i minnet, og endelig hvorledes en effektivt forhindrer at en bruker taster inn annet enn tall i en tekstboks. 186 kiB
Mario .NET Dette er VB6 Mario-klonen, men omskrevet for .NET. Jeg måtte skrive om visningsssystemet (rendering) til å bruke GDI+ i stedet for DirectX 7, og for å kunne støtte høy FPS uten å ha vært nødt til å skrive om fysikk-"motoren", bruker jeg lineær interpolasjon for å interpolere tilstanden mellom hver game tick (30 ms). 749 kiB